مجله بانوان

/

سلامت

/

چند راه حل و ورزش ساده برای درمان خروپف

[ اسپری مخصوص بینی, بیماری‌های قلبی, درمان خروپف و خرخر شبانه, راههای متوقف کردن خروپف, تنفس هنگام خواب, خروپف شبانه, درمان خروپف, ورزش درمانی, راههای کاهش خروپف, تقویت عضلات گلو, درمان خروپف و خرخر شبانه بیماری‌های قلبی اسپری مخصوص بینی, ]

خرید اینترنتی کفی افزایش قد

بیماری های قلبی, اسپری مخصوص بینی

ضعیف بودن ماهیچه های زبان و گلو یکی از علل خروپف می باشد.

یکی از نگرانی ها و مشکلاتی که بسیاری از افراد را آزار می دهد خروپف شبانه است که به راحتی می تواند با انجام تمریناتی آنرا رفع کرد.

خروپف زمانی رخ می دهد که عضلات گلو شل می شود در این حالت راه هوایی مسدود می شود و همین امر علتی است که تنفس را هنگام خواب دچار مشکل می کند.گاهی اوقات این عارضه می تواند زمینه ساز مشکلات سلامتی زیادی نظیر بیماری های قلبی باشد.
مطالعه ای در این زمینه روی 22 مرد و 17 زن انجام شد و محققان افراد را به دو گروه تقسیم کردند یک گروه از اسپری مخصوص بینی استفاده کردند و همچنین تمریناتی برای داشتن تنفس عمیق انجام می دادند و سه بار در روز از این اسپری استفاده کردند.

گروه دیگر فقط به شستشوی بینی سه بار در روز اکتفا کردند و آنها از تمرینات مربوط به بهبود شرایط بلع و گفتار استفاده می کردند.
خروپف به دلیل ارتعاش ماهیچه ها و بافت نرم عضلات ایجاد می شود که منجر به انسداد راه های هوایی فوقانی می شود بنابراین نیاز فعالیت هایی است که این عضلات تقویت شوند.

در حقیقت به عنوان یک تئوری این موضوع مطرح است که تقویت عضلات می تواند منجر به کاهش خروپف شود، در نتیجه مطالعه ای در این باره انجام شد و محققان شرکت کنندگان را به مدت یک هفته با توجه به تمریناتی که به آنان داده بودند بررسی کردند و بعد از این دوران به مدت سه ماه، میزان خروپف آنها اندازه گیری شد و افرادی که تمرینات را انجام داده بودند از آن بهره بردند به گونه ای که 36 درصد فرکانس خروپف و 59 درصد شدت صدا کاسته شد.

نمونه این تمرینات به شرح ذیل است:
1) با نوک زبان به سقف دهان فشار بیاورید و آنرا به عقب بکشیداین عمل را 20 بار انجام دهید.

2) زبان را به سمت بالا بکشید و 20 بار این عمل تکرار شود.

3) در حالی که نوک زبان را به داخل دندانهای جلو هدایت می کنید به قسمت پشت زبان فشار آورید. این عمل هم 20 بار انجام شود.

4) زبان و کام نرم را 20 بار بالا ببرید.

5) با استفاده از انگشت سبابه، گونه را از دندانها دور کنید و آنرا به پایین بکشید. این عمل 10 بار برای هر سمت انجام شود.

6) هنگامی که غذا می خورید زبانتان را به سمت سقف دهان بالا ببرید به ویژه هنگام بلع، بدون اینکه عضلات گونه را محکم کنید.
منبع:tabnak.ir